Ispanų mokslininkai išanalizavo anksčiau atliktų septynių tyrimų duomenis ir nustatė, kad seleno vartojimas susijęs su pūslės vėžiu.
„Kuo mažiau suvartojama seleno, tuo didesnė tikimybė susirgti šlapimo pūslės vėžiu“, - sako tyrimo vadovė dr. Nuria Malats iš Ispanijos nacionalinio vėžio tyrimo centro.
Tyrimo ataskaitą paskelbė JAV leidžiamas žurnalas „Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention“, praneša sciencedaily.com.
Seleno žmogus gauna valgydamas mėsą, ypač kepenis ir inkstus, jūrinę žuvį ir jūros gėrybes, kiaušinius, grūdus, česnakus, jo nemažai yra mielėse. Maisto produktuose seleno kiekis priklauso nuo jo kiekio dirvožemyje, kuris, specialistų nuomone, yra ženkliai sumažėjęs. „Selenas yra itin reikšminga maistinė medžiaga, kuri įeina į 25 proteinus. Daugelis šių selenoproteinų yra fermentai, kurie turi antioksidantinių savybių ir apsaugo ląsteles nuo deguonies metabolizmo šalutinių produktų“, - sako dr. N. Malats. Ispanų mokslininkai daugiausia naudojo duomenis apie amerikiečius, taip pat apie Belgijos, Suomijos ir Nyderlandų gyventojus.Dr. N. Malats pažymi, jog reikia atlikti daugiau tyrimų, siekiant patvirtinti šiuos duomenis, kad vartotojams būtų galima rekomenduoti seleno vartoti daugiau.
Lietuvoje, kaip ir visoje Europos Sąjungoje, rekomenduojama seleno paros norma yra 55 mikrogramai.